מחר בוועדת שרים: ספקיות אינטרנט יחויבו לסנן תכנים לא הולמים

בדיונים שהתקיימו בנושא עלה כי 60% מהילדים בישראל בגילאים תשע עד חמש-עשרה גולשים באתרים שאינם צנועים. עוד עולה כי לכ47% מהילדים בישראל באותם גילאים יש בחדרם הפרטי מחשב, שבאמצעותו הם גולשים באינטרנט, כך שהסכנה ליפול קורבן גדלה משמעותית בשל העדר פיקוח מצד ההורים
דוד קורצוייל No Comments on מחר בוועדת שרים: ספקיות אינטרנט יחויבו לסנן תכנים לא הולמים

הממשלה צפויה לאשר מחר (יום ראשון) כי ספקיות האינטרנט יחויבו לסנן תכנים בלתי הולמים – אלא אם הלקוח יבקש אחרת • יוזמת הצעת החוק, יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי: "לילד קל יותר לצרוך תכנים קשים ברשת מאשר לקנות ארטיק בקיוסק השכונתי"

ישיבת הממשלה צילום: קובי גדעון לע"מ
בדיונים שהתקיימו בנושא עלה כי 60% מהילדים בישראל בגילאים תשע עד חמש-עשרה גולשים באתרים שאינם צנועים. עוד עולה כי לכ47% מהילדים בישראל באותם גילאים יש בחדרם הפרטי מחשב, שבאמצעותו הם גולשים באינטרנט, כך שהסכנה ליפול קורבן גדלה משמעותית בשל העדר פיקוח מצד ההורים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מחר, לקראת פתיחת מושב החורף של הכנסת, ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לאשר את הצעת החוק המחייבת ספקיות אינטרנט לסנן תכנים קשים ללקוחותיהם. לפי ההצעה אותה הגישה יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי, הגלישה לאתרי אינטרנט עם תכני אלימות וצניעות תוכל להתבצע רק אם הלקוח יבקש בעצמו לאפשר לו את הגישה אליהם.

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי: "השפעתה הקשה של צפייה והתמכרות לתכנים לא צנועים ואלימות קשה הוכחה במחקרים רבים, כאשר הנזק לילדים הוא גדול מאוד. נכון להיום לילד קל יותר לצרוך תכנים קשים ברשת מאשר לקנות ארטיק בקיוסק השכונתי. לפיכך יש למנוע מלכתחילה את הקלות שבגישה לחומרים אלו, בכך שבררת המחדל היא שספקיות האינטרנט יחויבו לסנן את התכנים, אלא אם הלקוח עצמו ביקש להיות חשוף אליהם."

הצעת החוק זוכה לתמיכה רחבה ועליה חתומים חברי הכנסת: בצלאל סמוטריץ', ניסן סלומינסקי,  איתן כבל, עודד פורר, מירב בן ארי, קארין אלהרר, חמד עמאר, מוטי יוגב, עליזה לביא, יפעת שאשא ביטון, אורי מקלב, רחל עזריה, עאידה תומא סלימאן, דוד ביטן, נאוה בוקר, אלעזר שטרן, יעקב מרגי, אחמד טיבי, מנחם אליעזר מוזס, משה גפני, רועי פולקמן, זוהיר בהלול, אברהם נגוסה, יואב בן צור ועבדאללה אבו מערוף.

בביאור הצעת החוק נכתב "בעשור האחרון הפכה רשת האינטרנט את העולם לכפר גלובלי והיא מעניקה גישה למידע רב ומגוון. למידע הרב המוצג ברשת עשוי להיות פן חיובי, ובכלל זה מקדם עניינים ותחומים רבים חיוביים כגון חינוך, מדע, טכנולוגיה, מסחר, כלכלה ועוד.

ואולם, לצד אותו פן חיובי, לרשת האינטרנט גם צדדים ותכנים הנחשבים לשליליים דוגמת הימורים, אכזריות, תכנים שאינם צנועים ועוד, העלולים לפגוע ולהזיק לציבור הנחשף אליהם, ובעיקר לילדים.

בשנים האחרונות יש גידול ניכר במספר הדיווחים אודות קטינים שנפגעו מחשיפה לתכנים לא צנועים ופוגעניים ברשת האינטרנט. מאות מחקרים בארץ ובעולם מתעדים ובוחנים את הפגיעות השונות בנגרמות כתוצאה מהחשיפה לאותם תכנים ואת השפעותיהן לטווח הארוך.

בדיונים שהתקיימו בנושא עלה כי 60% מהילדים בישראל בגילאים תשע עד חמש-עשרה גולשים באתרים שאינם צנועים. עוד עולה כי לכ47% מהילדים בישראל באותם גילאים יש בחדרם הפרטי מחשב, שבאמצעותו הם גולשים באינטרנט, כך שהסכנה ליפול קורבן גדלה משמעותית בשל העדר פיקוח מצד ההורים.

כיום, חוק התקשורת (בזק ושידורים) והתקנות שהותקנו מכוחו על ידי שר התקשורת מחייבים את ספקי הגישה לאינטרנט ליידע את המנויים בדבר אתרים פוגעניים ותכנים פוגעניים באינטרנט וכן בדבר אפשרויות ההגנה מפניהם (כגון אפשרויות לסינון אתרים אותן מציע הספק למנויים), בין היתר באמצעות שליחת עלון בדואר ופרסום המידע באתר האינטרנט של הספק. על אף זאת, מנויים רבים כלל לא מודעים לקיומם של שירותי סינון אתרי אינטרנט."

לפיכך החוק המוצע נועד להטיל על ספקי האינטרנט את החובה לספק לכל המנויים, כברירת מחדל, שירות יעיל לסינון אתרים או תכנים שהוגדרו כ"פוגעניים", ללא תוספת תשלום.



0 תגובות